Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023
Motoryzacja

Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023

Jeep wprowadził swoją najnowszą generację Grand Cherokee, piątą od wprowadzenia pojazdu w 1993 roku, na rok modelowy 2021 i prowadził z całkowicie nowym, większym Jeepa Grand Cherokee L. W 2022 roku, po niewielkim opóźnieniu, Jeep wycofał się z całkowicie nowego Grand Cherokee o standardowej długości, który obejmuje wyposażenie Trailhawk zorientowane na jazdę terenową. w ciągu 50 lat Czterokołowca Roku Jeep’s Cherokee i Grand Cherokee zdobyli łącznie nagrodę 10 razy i kilka razy spadli na drugie miejsce.

Ze względu na późne wprowadzenie pojazdu, tytuł Czterokołowca Roku 2022 zostaje przeniesiony na rok 2023. Czy Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023 ma to, czego potrzeba, aby zaimponować naszym sędziom i zabrać do domu nagrodę? Dowiedzmy Się!

Jeep opcja układu napędowego

Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023
Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023

Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023 jest dostępny tylko z jedną opcją układu napędowego: nową hybrydą typu plug-in 4xe firmy Jeep. Jeep 4xe Grand Cherokee łączy w sobie potężny 2,0-litrowy silnik I-4 z turbodoładowaniem z elektrycznym silnikiem napędowym, aby uzyskać łączną moc 375 KM i moment obrotowy 470 Nm. Wzięty indywidualnie, silnik benzynowy ma moc 270 KM i moment obrotowy 295 Nm, podczas gdy elektryczny silnik trakcyjny ma moc 134 KM i 195 Nm. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,3 kWh zapewnia około 24 mil jazdy w pełni elektrycznym w odpowiednich warunkach. Za silnikiem pracuje ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 8P75PH PHEV.

Imponująca moc Grand Cherokee Trailhawk i stosunkowo niewielka waga (5500 funtów) sprawiły, że pojazd znalazł się na szczycie list przebojów na torze. Grand Cherokee Trailhawk rozpędzał się od 0 do 100 mil na godzinę w 5,83 sekundy i pokonał ćwierć mili w zaledwie 14,39 sekundy. SUV złamał belki mety przy 99,0 mil na godzinę. To uczyniło Grand Cherokee najszybszym i najszybszym pojazdem w tegorocznym teście. Grand był w stanie z łatwością panować nad swoją prędkością, przechodząc od 60 mil na godzinę do zatrzymania na 127,22 stopy. Co ciekawe i nie zaskakujące, 4xe Grand Cherokee Trailhawk zdecydowanie pokonał 5,7-litrowego Grand Cherokee L z napędem Hemi z ubiegłorocznego testu, który przebiegł 7,06 sekundy 0-60 i 15,46 drugiej ćwierć mili.

Komfort wnętrza i wygląd zewnętrzny

Jeśli była jedna rzecz, co do której wszyscy nasi sędziowie byli zgodni, to to, że wnętrze nowego Jeepa Grand Cherokee Trailhawk 2023 zostało fantastycznie wykonane i niezwykle wygodne — znowu nie jest to niespodzianką, ponieważ spędziliśmy sporo czasu z Grand Cherokee w przeciągu ostatniego roku. Model Trailhawk mieści się blisko środka gamy Grand Cherokee Jeepa, a nasz tester został wyposażony w pakiet Luxury Tech Group III. Zapewniło to skórę Nappa i masujące przednie fotele, które nasi sędziowie pokochali. Jak to było przez lata, system informacyjno-rozrywkowy Uconnect Jeepa ponownie okazał się ulubieńcem tłumu i został wyposażony w najnowszą piątą generację Uconnect wraz z 10,1-calowym centralnym ekranem. Zespół zachwycał się także potężnym systemem audio Alpine. Systemy Active Drive Assist, Head-Up Display i Night Vision zawarte w pakiecie Advanced Protech Group to rzeczy, bez których nasza załoga mogłaby żyć, ale na szczęście można je łatwo zignorować lub wyłączyć, a Protech Group zapewnia również Systemy kamer Surround View i Trail, które są warte ceny wstępu. Nie zaczniemy nawet od bezużytecznego ekranu po stronie pasażera.

 Jeep Na autostradzie

Wiedzieliśmy z wcześniejszych doświadczeń, że Grand Cherokee Trailhawk 2023 okaże się fantastycznym wojownikiem na autostradzie. Wielu członków naszego zespołu oceniającego doceniło płynną jazdę Jeepa i dobre właściwości jezdne, a wielu komentowało jego fantastyczną zdolność pokonywania górskich dróg. Jednak jedyną rzeczą, która podzieliła zespół, był układ napędowy. Nikt nie narzekał na moc wyjściową pojazdu, ale niektórzy byli zdezorientowani hybrydowym układem napędowym 4xe. Od prostych skarg związanych z niewiedzą, w jakim ustawieniu powinien znajdować się Jeep (Hybrid, E-Save lub EV), po brak zrozumienia, jak działa system. Mieliśmy również wiele komentarzy na temat czasami dziwnych właściwości jezdnych sprzęgła przerywającego silnik i zintegrowanego elementu uruchamiającego skrzyni biegów. Ponieważ elektryczny silnik trakcyjny zasadniczo zastępuje przemiennik momentu obrotowego skrzyni biegów, czasami można odnieść wrażenie, że Grand jest wyposażony w źle działającą dwusprzęgłową skrzynię biegów.

Zobacz również: 2024 Jaguar F-Pace tworzy standardowe wyposażenie

Jeep Grand Cherokee Trailhawk

Teren to miejsce, w którym Jeep Grand Cherokee Trailhawk naprawdę musiał zabłysnąć. A jako flagowy samochód terenowy w gamie Grand Cherokee i pojazd o największym prześwicie i najlepszych kątach natarcia, zejścia i rampy w grupie testowej, poprzeczka osiągów była ustawiona dość wysoko. Grand Cherokee Trailhawk nigdy nie zawiódł naszych sędziów, ale było więcej niż kilka łamiących głowę momentów, które doprowadziły do ​​jego średniej wydajności na szlaku.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk nigdy tak naprawdę nie ucierpiał w terenie, ale też nie wyróżniał się na tle innych. Nasz zespół docenił to, że był wyposażony w elektroniczny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, ale czasami miał problem z określeniem, czy działa, czy nie. Ikona zablokowanego mechanizmu różnicowego na desce rozdzielczej nie zrobiła nic, tylko zwiększyła zamieszanie. Posiadanie elektronicznego odłączanego przedniego stabilizatora to świetna funkcja, jeśli chodzi o wspomaganie elastyczności i artykulacji zawieszenia, jednak Grand Cherokee nie ma tego wiele na początek. Nasi sędziowie zauważyli, że mniejszy wzrost Grand Cherokee w porównaniu z resztą konkurentów sprawiał, że jazda nim była przyjemna, ale zostało również zauważone, że miał bardzo sztywne zawieszenie, które powodowało wiele przepychanek i podrzucania głową na wyboistych i koleinach drogi. Przejście do standardowej wysokości jazdy zapewnia bardziej miękką jazdę, ale kosztem prześwitu. I pomimo posiadania przyzwoitego zestawu opon terenowych, Grand Cherokee był jedynym pojazdem, który utknął w miękkim piasku i jednym z zaledwie kilku, które nie były w stanie pokonać wzgórza, gdy zrobiło się miękkie i paskudne.

Co jest na topie

Imponująca moc układu napędowego, wygodna jazda po autostradzie, fantastyczny pakiet osłon podwozia, odłączany przedni stabilizator poprzeczny, użyteczne haki holownicze z przodu i z tyłu

Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023: specyfikacje i szczegóły

  • Cena podstawowa: 62 485 USD
  • Cena zgodnie z testem: 70 190 USD
  • EPA Zużycie paliwa (MPGe/grzebień): 56/23
  • Testowane zużycie paliwa (średnie/najlepsze): 19,09/23,72
  • Silnik: 2,0-litrowy turbodoładowany I-4 hybrydowy typu plug-in (PHEV)
  • Moc: 375 KM przy 5250 obr./min
  • Moment obrotowy: 470 Nm przy 3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa automatyczna
  • Przyspieszenie 0-60 mil na godzinę: 5,83 sekundy
  • ¼ mili: 14,39 sekundy przy 99,0 mil na godzinę
  • Hamowanie 60-0 MPH: 127,22 stopy

Podobne Tematy

2024 Jaguar F-Pace tworzy standardowe wyposażenie

Redakcja PortalwSieci.pl

Zawiła kwestia naprawa silników

Redakcja PortalwSieci.pl

Honda Accord 2023. Nie wszystko nowe

Redakcja PortalwSieci.pl

Dodaj Komentarz