meble zapewniajace porzadek w domowym biurze
Dom

Bałagan w domowym biurze? Jakie meble pomogą utrzymać porządek podczas home office?

Biuro lub wyznaczone miejsce do pracy jest niezbędne, aby zachować produktywność i dotrzymać terminów podczas pracy w trybie zdalnym. Jednak bycie efektywnym w zagraconym miejscu pracy jest trudnym zadaniem. Niezależnie od tego, czy do dyspozycji jest ogromny gabinet, czy obowiązki zawodowe wykonywane są w sypialni lub salonie, odpowiednie rozwiązania ułatwiają utrzymanie porządku. Jednocześnie sprawiają, że wnętrze nadal będzie urządzone w dobrym guście. Poznaj meble, które pomogą zorganizować domowe biuro, tak aby była to produktywna i stylowa przestrzeń do spędzania czasu. Od teraz każdy ołówek, długopis i zszywacz będą miały swoje miejsce.

Dlaczego porządek w biurze jest tak ważny?

Stosy papierów, przypadkowe kable i kubki po kawie – nie ma nic mniej motywującego, niż praca wykonywana w domowym biurze, w którym panuje bałagan. W idealnym świecie domowe gabinety powinny być tak samo funkcjonalne jak tradycyjne biuro w firmie. Największym wyzwaniem podczas home office, jest utrzymanie rzeczy osobistych i domowych z dala od miejsca pracy.

Badania pokazują, że zagracone miejsca pracy, zwiększa stres i niepokój oraz zmniejsza produktywność. Bałagan odciąga od pracy w skupieniu – szybkie zlokalizowanie potrzebnych dokumentów staje się niemożliwe i zmusza do spędzenia czasu na sortowaniu różnych papierów, które są rozrzucone w całym mieszkaniu. Uporządkowanie miejsca pracy ma na celu uniknięcie zamieszania i innych problemów, które mogą wpłynąć na jakość wyników pracy.

Skuteczne sposoby uporządkowania domowego biura

Przed rozpoczęciem porządków ważne jest, aby zdecydować, co tak naprawdę powinno znajdować się w pomieszczeniu lub w pobliżu biurka. Zwłaszcza jeśli jest to mała przestrzeń, wydzielona z innego pokoju.

Następnym krokiem jest wybór odpowiednich rozwiązań do przechowywania, które sprawią, że codziennie obowiązki zawodowe nie przytłoczą mieszkania. W budowie przestrzeni biurowej, w której panują idealne warunki dla produktywności, pomogą:

#1 Regały otwarte

Bez wątpienia świetnym uzupełnieniem przestrzeni pracy, zarówno w osobnym gabinecie, jak i w salonie czy sypialni, będzie regał. Zapewnia mnóstwo miejsca, nie tylko na teczki, segregatory, ale także książki i dekoracje. Umieszczenie na niektórych półkach dodatkowych koszyków lub pudełek na dokumenty, pozwoli uzyskać dodatkowe, ukryte przed wzrokiem innych miejsce do przechowywania

#2 Szafki, regały zamknięte

Kluczem do uporządkowanego biura domowego jest inwestycja w wysokiej jakości szafki do przechowywania. Można wybierać spośród wielu rozmiarów i wzorów, które są dostosowane do różnych potrzeb zawodowych. Dodatkowo trzymanie materiałów biurowych poza zasięgiem wzroku, może znacznie zwiększyć produktywność.

Większą elektronikę, taką jak drukarka, skaner lub niszczarka, można ukryć w zamkniętym regale. Zwłaszcza jeśli biuro zlokalizowane jest, jako część salonu – pomoże to przywrócić mu domowy i stylowy wygląd.

#3 Szafy na dokumenty

Szafki na dokumenty rekompensują swój niezbyt stylowy i dopasowany do przestrzeni domowych wygląd, niezwykłą funkcjonalnością. Stanowią doskonały sposób na segregowanie dokumentów, przechowywanie materiałów eksploatacyjnych i ogólną organizację. W sytuacji, gdy specyfika pracy nie wymaga przetrzymywania aż tak obszernej dokumentacji, szafa sprawdzi się, jako miejsce do magazynowania wszelkiej elektroniki, książek, artykułów papierniczych i materiałów biurowych.

#4 Pływające półki i kontenerki

Półki na ścianie to rozwiązanie polecane zwłaszcza do mini biur domowych. Zamiast zajmować cenną przestrzeń mieszkania, zapewniają przechowywanie z wykorzystaniem miejsca na ścianie. To także świetny sposób na dodanie elegancji i funkcjonalności. Z kolei przestrzeń pod biurkiem można uzupełnić o praktyczne kontenerki, które pomieszczą niezbędne do pracy artykuły i dokumenty. Zarówno półki na ścianie, jak i kontenerki pozwolą błyskawicznie opanować bałagan na stanowisku pracy.

#5 Meble do zabudowy

Osoby, które potrzebują miejsca na długoterminowe przechowywanie lub urządzają gabinet, mogą zdecydować się na meble do zabudowy. Łącząc szafę z regałem w jednej obudowie zamkniętej, przy pomocy drzwi przesuwnych, zyskujemy bardzo efektowne i funkcjonalne miejsce do przechowywania książek oraz segregatorów z dokumentami. Meble do zabudowy to także świetnie rozwiązanie dla osób, które mają do zagospodarowania nieustawną wnękę. Zostanie ona praktycznie zaaranżowana, a w domowym biurze zapanuje porządek.

Utrzymanie porządku w domowym biurze – wskazówki

Porządkowanie stanowiska pracy w domu najlepiej zacząć od posortowania wszystkich akcesoriów i dokumentów, które są niezbędne do wykonywania obowiązków firmowych. Niepotrzebne dokumenty i akcesoria należy wyrzucić, aby nie zajmowały i tak zwykle ograniczonego miejsca na stanowisku pracy. Najlepiej na bieżąco tego typu rzeczy wyrzucać lub wkładać do niszczarki. Na osobne miejsce należy odłożyć dokumenty do archiwizowania i sporadycznie używane. Jeśli już wszystkie rzeczy zostaną poukładane, a miejsce pracy doprowadzone do porządku, nie można dopuścić, aby znowu zapanował na nim bałagan. Porządek powinien być utrzymywany na bieżąco.

ZArtykuł przygotowała Meblowa1 – sklep internetowy polskiego producenta mebli do biura, gabinetu, domu i mieszkania

 

Podobne Tematy

Komfort i bezpieczeństwo placu budowy – o czym warto pamiętać?

Redakcja PortalwSieci.pl

Jaki grill wybrać. Grill węglowy czy grill gazowy

Redakcja PortalwSieci.pl

Czy folia antywłamaniowa na okna to dobre zabezpieczenie przed włamaniem?

Redakcja PortalwSieci.pl

Dodaj Komentarz