cyfrowa grafika meta logo na czarnym tle
Technika

Meta ukarana w wysokości 400 milionów euro

Gigant technologiczny Meta został ukarany grzywną w wysokości 390 mln euro przez DPC za naruszenia zasad prywatności UE.

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) nałożyła na giganta technologicznego Meta grzywnę w wysokości prawie 400 milionów euro za naruszenie unijnych przepisów dotyczących prywatności danych poprzez zmuszanie użytkowników do akceptowania ukierunkowanych reklam.

Meta, wcześniej znany jako Facebook, został ukarany kolosalną grzywną w wysokości 390 milionów dolarów (czyli ponad 410 milionów dolarów) przez irlandzką Komisję Ochrony Danych Osobowych (DPC). Grzywna powstała, gdy odkryto, że firma zmuszała użytkowników Facebooka i Instagrama do akceptowania ukierunkowanych reklam.

W Informacja prasowa DPC, napisano, że ogólna kwota została podzielona na dwie grzywny: 210 milionów euro za naruszenia Facebooka i 180 milionów euro za naruszenia Instagrama. DPC stwierdził również, że skargi zostały złożone w maju 2018 r., ponad cztery lata przed nałożeniem grzywien. Złożenie reklamacji zbiegło się z wejściem w życie RODO (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W skardze, szczegółowo opisanej w ww. dane do reklamy behawioralnej i innych spersonalizowanych usług”.

Meta ukarana w wysokości 400 milionów euro

DPC dał trzy miesiące na zmianę swojej działalności i dostosowanie się do unijnych przepisów dotyczących prywatności.

Zobacz również: 6 funkcji Apple Watch, które mogą uratować ci życie

Meta została ukarana grzywną przez DPC

To nie pierwszy raz, kiedy została ukarana grzywną przez DPC. W ciągu ostatnich dwóch lat DPC złożył pięć różnych spraw przeciwko firmie technologicznej. W listopadzie 2022 r. Meta instagram została ukarana grzywną w wysokości 265 mln euro (czyli ponad 280 mln dolarów) za naruszenie dwóch artykułów RODO (zgodnie z art. Informacja prasowa DPC).

Ale to nie koniec. We wrześniu 2022 roku odwołała się od grzywny w wysokości 405 milionów euro nałożonej przez DPC Przetwarzanie danych dzieci przez Instagram.

Ponadto Meta została również ukarana grzywną w wysokości 225 mln euro przez DPC we wrześniu 2021 r. za naruszenie zasad ochrony danych.

Ta ostatnia grzywna nałożona przez DPC będzie rzekomo zwalczana przez Meta. W Post w Meta Newsroom firma stwierdziła, że ​​jest „rozczarowana tymi decyzjami i zamierza[s] odwołać się zarówno od treści orzeczeń, jak i od nałożonych grzywien”.

Nowy aparat? Zrób 8 rzeczy gdy go kupisz

Meta Facebook zauważyła również, że „nieustannie inwestuje w nowe technologie i procesy, aby umożliwić naszej społeczności zarządzanie ich preferencjami dotyczącymi reklam i prywatności”.

W tej chwili nie wiadomo, czy pomyślnie odwoła się od grzywny nałożonej przez DPC, czy też firma będzie musiała oddać naliczone 390 mln euro. Być może koniec tego sporu zobaczymy w 2023 roku, choć nie jest pewne, kiedy dojdzie do jego rozstrzygnięcia.

Podobne Tematy

Etui – dlaczego warto zabezpieczyć każde urządzenie elektroniczne?

Redakcja PortalwSieci.pl

Projektowanie aplikacji: Cenne rady od liderów branży mobilnej

Redakcja PortalwSieci.pl

Na co zwrócić uwagę wybierając smartwatch?

Redakcja PortalwSieci.pl

Dodaj Komentarz