HONDA ACCORD 2023. NIE WSZYSTKO NOWE
Motoryzacja

Honda Accord 2023. Nie wszystko nowe

Honda Accord 2023. W panteonie legend motoryzacyjnych Honda Accord ma cokół z przodu. Niezależnie od tego, czy mierzy się go wielkością sprzedaży, lojalnością klientów czy ogólną doskonałością, trudno go pokonać, odkąd po raz pierwszy wyrzuciło go na brzegi Ameryki Północnej. Teraz nadszedł czas, aby sprawdzić, czy Honda Accord 11. generacji z 2023 r. Podtrzyma dobrą passę.

Nazywanie tego zupełnie nowym byłoby niewłaściwe. Długość i rozstaw kół mogą się różnić o około pół cala, ale rozstaw osi, wysokość i szerokość są takie same. Podobnie kolosalny bagażnik o pojemności 16,7 stopy sześciennej, a wnętrze z pewnością wydaje się identycznie ogromne, mimo że oficjalne wymiary nie są obecnie dostępne. Anegdotycznie sylwetka jest niewiarygodnie podobna do odchodzącego Accorda, a zaktualizowana stylistyka jest czymś na północ od typowego odświeżenia w połowie cyklu, ale mniej niż zwykłe „całkowicie nowe” przeprojektowanie od podstaw. Ogólnie wygląda na niższy, dłuższy i bardziej spiczasty.

Podejście to nie różni się od tego, co widzieliśmy w innych branżach w ostatnich latach, gdy firmy samochodowe przekierowują dolary z coraz mniej popularnych samochodów na badania i rozwój pojazdów elektrycznych. Jeśli tak jest w tym przypadku, to przynajmniej na pierwszy rzut oka trudno powiedzieć, że Honda Accord 2023 jest gorsza. Poprzednia generacja pozostawała tak doskonała i konkurencyjna przez całe swoje życie, że właściwie zaskakujące było, gdy okazało się, że należy ją wymienić (Accords tradycyjnie trwały pięć lub sześć lat).

OK, więc co poza stylizacją zostało zmienione? Głównym elementem jest budowa modelu oraz to, co znajduje się pod maską. Wersje LX i EX są teraz połączone wyłącznie z 1,5-litrowym turbodoładowanym rzędowym czterocylindrowym silnikiem, który został przeprojektowany, aby był bardziej wyrafinowany i responsywny pomimo przeniesionej mocy wyjściowej 192 koni mechanicznych. Jego CVT symuluje teraz zmiany biegów przy dużym otwarciu przepustnicy.

Honda Accord – Sport, EX-L, Sport-L i Touring

Honda Accord
Honda Accord

Hybryda Accord nie jest już oddzielnym modelem, a zamiast tego jest jedynym układem napędowym montowanym w wersjach wyposażenia Sport, EX-L, Sport-L i Touring. To ten sam całkowicie nowy hybrydowy układ napędowy, który zrobił tak duże wrażenie w Hondzie CR-V 2023 , w komplecie z większą mocą (204 KM i 247 Nm momentu obrotowego) i symulowanymi zmianami biegów, które znacznie poprawiają właściwości jezdne w porównaniu z poprzednikami i buczeniem Toyoty hybrydy. W międzyczasie, 2,0-litrowy turbo-czterocylindrowy silnik został wycofany i nie zawracaj sobie głowy pytaniem o ręczną skrzynię biegów.

Pomimo przeniesionej platformy, podwozie nowego Accorda jest sztywniejsze dzięki sztywniejszym podporom nadwozia i przednim wspornikom, które najwyraźniej poprawiają jazdę, obsługę i ogólną dystynkcję (pamiętaj, że wszystko to było bardzo dobre w Accord wcześniej). Zawieszenie zostało ponownie dostrojone, aby jazda była bardziej wciągająca, szczególnie w celu zmniejszenia tarcia układu kierowniczego i zwiększenia płynności kierowania (podobne wysiłki podjęto z powodzeniem w CR-V).

Chociaż przestrzeń wewnętrzna pozostaje podobna, jeśli w ogóle taka sama, wygląd został udoskonalony poprzez zastosowanie tego samego sportowego motywu, co w przypadku Hondy Civic , HR-V i CR-V. Metalowa listwa wlotu powietrza składa się z siatki wypełnionej trójkątem, która wygląda nieco solidniej i pasuje do droższego samochodu, takiego jak Accord. Jakość materiałów jest o krok wyższa niż w przypadku wyżej wspomnianego rodzeństwa, choć, aby być dokładnym, mieliśmy tylko szansę sprawdzić najwyższy poziom wyposażenia Accord Touring.

Accord różni się również od swojego rodzeństwa tym, że oferuje nowy 12,3-calowy ekran dotykowy jako standardowe wyposażenie w wersjach wyposażenia hybrydowego (ten sam 7-calowy ekran dotykowy, który można znaleźć w tych rodzeństwach, znajduje się w LX i EX). Jego panoramiczny układ pozwala na funkcję podzielonego ekranu, a przyciski menu nie są zadokowane na dole, jak w 7- i 9-calowych ekranach dotykowych Hondy, ale znajdują się po lewej stronie. Pozostają zadokowane również podczas korzystania z Apple CarPlay i Android Auto, co zawsze jest doceniane.

Prawdopodobnie nie będziesz potrzebować Androida Auto w Accord Touring, ponieważ jest to pierwsza Honda, która ma wbudowaną funkcję Google, która integruje Mapy Google, Asystenta Google i menu aplikacji Google Play w samochodzie. W szczególności mapy wydają się być funkcjonalnym ulepszeniem w porównaniu z wersją Apple CarPlay, ponieważ elementy sterujące są nieco bardziej zaawansowane i wskazują na nawigację samochodową. Nie potrzebujesz subskrypcji Google ani urządzeń, aby z niej korzystać, a Apple CarPlay jest nadal dostępny. Z niecierpliwością czekamy na wypróbowanie tego nowego 12,3-calowego systemu, choć szkoda, że ​​jest on dostępny tylko w modelu Touring. Domyślamy się, że nabywcy nowej Hondy Pilot 2023 również poczują się nieco dotknięci.

Inne godne uwagi ulepszenia techniczne obejmują standardowe aktualizacje bezprzewodowe i ostre, w pełni cyfrowe instrumenty, a także nowy system dźwiękowy Bose Centerpoint w modelu Touring. Pakiet systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa HondaSensing został również udoskonalony dzięki lepszym kamerom i radarom oraz bardziej naturalnym reakcjom adaptacyjnego tempomatu i systemów wspomagania utrzymywania pasa ruchu. We”re przypuszczający skok ulepszenia won”t jak wielki tutaj z nowym Porozumieniem jak to było z Obywatelskim , CR-V i (prawdopodobnym) nowym Pilotem jako wychodzący Porozumienie już biegało bardziej up-to-datowe systemy.

Również w zakresie bezpieczeństwa Accord jest teraz standardowo wyposażony w przednie poduszki kolanowe i boczne poduszki powietrzne pasażera z tyłu, a także przednie poduszki powietrzne nowej generacji zaprojektowane w celu zmniejszenia urazów mózgu i szyi.

Accord 11. generacji będzie ponownie produkowany w Marysville w stanie Ohio, tak jak Accordy są produkowane od 40 lat. Konkretnie 12,5 miliona z nich. Nawet jeśli ludzie nie są już tak zainteresowani sedanami, a ten najnowszy Accord nie jest tak nowy, jak mógłby być w przypadku zmian poprzedniej generacji, przypuszczamy, że liczba ta będzie nadal rosnąć w zdrowym tempie.

Podobne Tematy

Decyzja o zakupie wózka widłowego: Nowy czy używany?

Redakcja PortalwSieci.pl

Transport drogowy w Polsce

Zawiła kwestia naprawa silników

Redakcja PortalwSieci.pl

Dodaj Komentarz