Jak w zegarku, tzw BMW M3 staje się silniejszy wraz ze starzeniem się jego generacji. Oparty na napędzie na wszystkie koła M3 Konkurencja xDrive, BMW M3 CS 2024 zwiększa moc, zmniejsza wagę i napędza wszystkie cztery koła. Ta rakieta z limitowanej edycji z Monachium dodaje do mieszanki więcej włókna węglowego, wyjątkowe tuningowanie podwozia i niewielki wzrost mocy, dzięki czemu M3 CS jest jeszcze szybszy i daje więcej frajdy.
Pod maską tego modelu CS znajduje się aktualizacja S58 3,0-litrowy turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy, co daje 543 KM i 479 Nm momentu obrotowego. Ta moc przechodzi wyłącznie przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów przed uderzeniem we wspomniany wcześniej układ napędu na wszystkie koła xDrive. Moc następnie trafia do opon, które pomagają rozpędzić M3 CS do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,2 sekundy, zanim osiągnie prędkość 188 mil na godzinę. To wszystko jest podobne do Konkurs BMW M3 ale widzi 40 więcej kucyków i zwiększone ciśnienie doładowania.
Modele BMW CS to coś więcej niż tylko naklejki i dodatkowa moc. M3 CS jest również lżejszy wewnątrz i na zewnątrz z dodatkowym włóknem węglowym. Górny panel z włókna węglowego pozostaje ze standardowego M3, ale model CS widzi włókno węglowe w siedzeniach kubełkowych, masce i tylnym rozdzielaczu. Włókno węglowe ozdabia również lusterka, wykończenie wnętrza i łopatki zmiany biegów, ale wątpimy, czy mają one duży wpływ na masę własną. BMW zamieniło również standardowy tylny tłumik na tytanowy, aby zgolić dodatkowe osiem funtów. W sumie BMW twierdzi, że jego zespół zrzucił około 75 funtów z konkursu M3, aby przekształcić go w CS.
Zobacz również: Honda Accord 2023. Nie wszystko nowe
Korzystając z tej dodatkowej mocy i mniejszej masy, zespół BMW przerobił tuning podwozia. Firma mówi, że pod M3 CS zobaczysz unikalne stabilizatory i przestrojone amortyzatory. BMW wyposażyło również M3 CS w inne ustawienie pochylenia niż standardowe M3. Podobnie jak regulowane amortyzatory, układ kierowniczy jest również specjalnie dostrojony do tego specjalnego modelu M3, aby zapewnić kierowcy większą kontrolę.
Zatrzymanie M3 CS to zestaw standardowych sześciotłoczkowych przednich i czterotłoczkowych tylnych zacisków, które są wypełnione hamulcami M-compound. Te hamulce zaciskają standardowe żelazne tarcze, ale wymagający entuzjaści torów i kolekcjonerzy mogą za dodatkową opłatą zdecydować się na droższe hamulce węglowo-ceramiczne. Zaciski hamulcowe z ceramiki węglowej można zamówić z opcjonalnym złotym wykończeniem lub standardowym czarnym lub czerwonym wykończeniem.
Możesz zdecydować się na cały pakiet, aby jeździć na zestawie Michelin Pilot Sport Cup 2s, który obejmuje 19-calowe przednie i 20-calowe tylne koła bez dodatkowych opłat. BMW mówi, że dostępne są inne opony o wysokich osiągach, jeśli chcesz standardowo dopasować mniej agresywną oponę. Jeśli chodzi o ich wielkość, wyjaśnijmy to sobie teraz: guma 275/35ZR19 z przodu i 285/30ZR20 na tylnych kołach. Nie są to masywne opony, ale oczywiście zapewniają wystarczającą przyczepność, aby M3 CS poradził sobie z tym zadaniem.
Oczywiście samo ulepszenie BMW M3 CS nie wystarczy. Musi również mieć specjalne zewnętrzne wskazówki, aby oddzielić go od stada. M3 CS będzie dostępny w kolorze zielonym sygnałowym, metalicznym szarym brooklynie i metalizowanym czarnym szafirowym. Jeśli chcesz uzyskać matowe wykończenie, dostępna jest również zamrożona, jednolita biel metaliczna. Te wykończenia akcentują odsłonięty dach z włókna węglowego, obudowy lusterek i akcenty na masce. Oprócz specjalnych wykończeń, CS ma bezramkową osłonę chłodnicy i specjalną plakietkę.
Zobacz również: Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2023
Wewnątrz M3 CS ma 12,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy iDrive, który styka się tuż obok 14,9-calowego zestawu wskaźników. Chociaż systemy informacyjno-rozrywkowe są złem koniecznym dla takiego sportowego sedana, jest coś, na co warto zwrócić uwagę: licznik okrążeń. BMW łączy analizator dryfu M i licznik okrążeń M z systemem informacyjno-rozrywkowym, aby pomóc Ci śledzić, cóż, Twoje drifty i czasy okrążeń.
Ten M3 CS nie będzie najtańszy BMW u lokalnego dealera. Specjalna edycja M3 kosztuje co najmniej 119 695 USD, kiedy trafi do salonów jeszcze w tym roku, po rozpoczęciu produkcji w marcu. Oznacza to, że możesz chcieć skontaktować się z lokalnym przedstawicielem BMW, aby skoczył w kolejce, jeśli chcesz zdobyć jeden z tych sedanów M3 CS, zanim wszystkie zostaną sprzedane.
Czy myślisz to M3 CS spełnia dziedzictwo nazwy? Przekaż nam swoje przemyślenia poniżej.